Ridningen v.37
Publicerat den

Jag fick då Ramtin, han är en väldigt stor brun häst med bläs. Jag är inte van vid att rida stora hästar, har ju ridit Jeppe som är B-ponny nu några gånger och nu ska man plötsligt rida en BIGMAMA häst XD
 
När jag hade satt upp i ridhuset, mamma fick kasta upp mig eftersom jag inte nådde upp till stygbygeln, hehe. Det första man såg när man satt upp var en stooor lång giraffhals som typ kändes som om den var 20 m lång.
Min första tanke var liksom "Hur ska jag kunna galoppera på denhär" hehe. Assågud kände mig som en liten splöff.
 
När vi började skritta var det helt okej, förutom att det kändes som jag hade extremt långa tyglar, asså så långa så att jag skulle kunna köra vagn bakom jeppe med dem, nejmen, det kändes så XD Ja, sen i traven gick det ju slow-motion, asså jag är van vid ponnisarnas snabba korta steg men helt plötsligt tar hästen stora långsamma steg. Man behövde rida lätt mycket långsammare och det var ju ganska kul, förutom att man kände sig som en fjömp.
 
Sen kom vi till galoppen, i första galoppen skrattade jag nästan ja det var liksom i slow-motion, och då menar jag verkligen slowmotion. Man kände bara hur hästen typ, vet inte hur jag ska vförklara XD Men det var en väldigt rund, lite ovan galopp för mig, Kände mig som en liten plupp. Kunde tänka mig där på en 2 m häst och en 1 cm ryttare, typ så såg det ut XD Haha, men det var jätte kul, och lärorikt att testa en storhäst. Jag fick desutom veta att Ramtin är föredetta hopphäst och har hoppat mycket 150 cm banor och till och med upp till 170 cm banor, när han var yngre då XD kändes inte precis som att han skulle klarat det nu..
 
Här får ni några failiga bilder där jag ser ut som en splöff, på en bigmama häst, mobba inte min sits och sånt, tack!
 



beajagaar

mobb, mobb, mobb, mobb, mobb, mobb, mobb, mobb



URL:


Ingriid

Det ser inte fail ut! Men jag har ridit Ramtin så jag vet vad du menar xD



URL: http://ingridipixlar.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?